Jak sprzedać nieruchomość bez udziału pośrednika

architecture-22231_960_720Osoby planujące sprzedaż domu mogą zdecydować się na wynajęcie do tego agencji nieruchomości lub samodzielne załatwienie wszystkich spraw z tym związanych. Podkreślić należy, że zaletą korzystania z pomocy biura nieruchomości jest m.in. oszczędność czasu. Niemniej jednak istotnym powodem skłaniającym do samodzielnej sprzedaży mieszkania jest wyłączenie kosztu związanego z wynajęciem pośrednika.
Pierwszym krokiem jaki powinniśmy zrobić, decydując się na sprzedaż domu lub mieszkania bez udziału specjalisty jest oszacowanie jej wartości. Warto w tym celu skorzystać z internetowego kalkulatora średnich cen nieruchomości dostępnego  w serwisach internetowych. Pamiętać jednak należy, że mechanizmy te nie biorą pod uwagę wielu ważnych cech nieruchomości tj. np. standard wykończenia lokalu. Właściciel nieruchomości szykując się do sprzedaży musi dysponować również wszelkimi dokumentami poświadczającymi prawo własności.
W związku z powyższym należy przygotować przede wszystkim kopię aktu notarialnego, ale warto mieć również wypis i wyrys z miejscowego planu zagospodarowania terenu, na którym znajduje się nieruchomość. Te dokumenty pewnością będą chcieli obejrzeć kupujący.
Następnym etapem będzie decyzja dotycząca kanału promocji oferty sprzedaży. Do wyboru jest wiele możliwości. Ogłoszenia prasowe są dobrym rozwiązaniem, jeśli chcemy dotrzeć z ofertą do osób starszych, niemniej jednak powinny one stanowić jedynie dodatkowy kanał do prowadzonej przez nas promocji w sieci. Ogłoszenia w internecie, oprócz konkurencyjności cenowej, mają zdecydowanie większą skuteczność – zapewniają szybsze dotarcie do większej ilości osób zainteresowanych kupnem. Internetowe tablice ogłoszeń dają dużo większe możliwości w zakresie prezentacji domu czy mieszkania. Nie tylko opis sprzedawanej może być bardziej szczegółowy, ale oferta może zostać dodatkowo wzbogacona o zdjęcia, film czy też wizualizację przestrzenną. Wypełniając rubryki formularza ogłoszeniowego, mamy pewność, że nie pominiemy żadnej istotnej informacji. Ponieważ większość parametrów określających nieruchomość jest zdefiniowana, do ogłoszeniodawcy należy jedynie wybranie odpowiedniego określenia z rozwijanej listy. Dzięki temu przygotowanie oferty staje się dużo wygodniejsze i szybsze.
Podkreślić należy, że serwisy ogłoszeniowe oferują różnorodne metody promocji oferty. Za dodatkową opłatą ogłoszenie może zostać specjalnie wyróżnione oraz znaleźć się na pierwszych pozycjach listy wyników, a nawet wyświetlone na stronie głównej serwisu ogłoszeniowego.
Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii i oznaczony tagami , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz